این بخش متعلق به کلینیک خوبشو می باشد مرجع رژیم لاغری و رژیم غذایی می باشد.

محل لوگو

بهترین رژیم کتوژنیک ایران در کلینیک خوبشو منتشر شد


رژيم کتوژنيک

اولین محصولی که می خوایم بهتون پیشنهاد بدیم رژیم کتوژنیک سایت خوبشو هستش که واقعا میتوه تو لاغری بهتون کمک کنه. نمونه رژیم کتوژنیک و اینکه کلا رژیم کتوژنیک چیه و چه فوایدی داره رو تو این بخش به طور کامل پوشش میدیم. در ضمن بهتون خواهیم گفت که با این رژیم چه غذاهایی بخورید و چه غذاهایی نخورید پس با ما در فروشگاه ساز فوق العاده 4kia همراه باشید.

فوايد رژيم کتوژنيک چيست؟

رژيم غذايي کتوژنيک فوايد بسيار زيادي دارد که به مهمترين موارد آن اشاره ميکنيم:

فوايد رژيم کتوژنيک

1. کاهش وزن سريع

در رژيم کتوژنیک خوبشو ، کاهش وزن به سرعت اتفاق مي افتد (مخصوصا در افرادي با اضافه وزن و چاقي). تحقيقي که در سال 2013 در نشريه تغذيه بريتانيا منتشر شد، نشان داد که افرادي که تحت رژيم غذايي کتوژنيک قرار دارند، در مقايسه با افرادي که رژيم غذايي کم چربي دارند ( دريافت کمتر از 30 درصد انرزي از چربي)، در طولاني مدت به وزن بهتري مي رسند و خطر بيماري هاي قلبي و عروقي را بهتر تحت کنترل مي گيرند.

حتي معمولي ترين نمونه رژيم کتوژنيک هم معمولا در صورت رعايت کردن و پيروي از آن اين مورد را به خوبي به شما هديه مي دهد.

2. احساس گرسنگي نمي کنيد!

رژيم هاي غذايي با چربي زياد و کربوهيدرات کم، باعث کاهش گرسنگي و بالا بردن کاهش وزن به واسطه اثرات هورموني مي شوند. اين موارد دقيقا در نمونه رژيم کتوژنيک استاندارد نيز اتفاق مي افتد. همانطور که در بالا توضيح داده شد، هنگامي که غذاهاي کم کربوهيدرات مصرف مي کنيم، انسولين کمتري آزاد مي شود.

سطوح انسولين پايين، باعث مي شود که بدن قادر به ذخيره انرژي به شکل چربي نباشد و به جاي آن از چربي ذخيره شده براي توليد انرژي استفاده کند.

3. کاهش خطر ابتلا به ديابت نوع 2

هنگامي که کربوهيدرات مصرف مي کنيم، انسولين به افزايش قند خون واکنش نشان مي دهد (افزايش قند در خون ) و سطح انسولين افزايش مي يابد.

انسولين يک "هورمون ذخيره شده" است که به سلول ها اجازه مي دهد که  انرژي را در ابتدا به عنوان گليکوژن (کربوهيدرات هاي ذخيره شده در ماهيچه)  و سپس به عنوان چربي بدن، در اختيار داشته باشند.

مطالعات انجام شده نشان مي دهند که رژيم هاي کم کربوهيدرات، براي بهبود افزايش فشار خون، مقدار گليسمي پس از صرف غذا و ترشح انسولين مفيد است.

بنابراين، افراد مبتلا به ديابت بايد قبل از شروع رژيم غذايي کتوژنيک، با پزشک خود تماس بگيرند، زيرا ممکن است تنظيم مقدار انسولين لازم باشد.

4. کاهش خطر بيماري قلبي با رژيم کتوژنيک

رژيم کتو خطر عوامل بروز بيماري هاي قلبي مانند کلسترول بالا و تري گليسريد را کاهش مي دهد. در واقع، بعيد به نظر مي رسد که رژيم کتو تاثير منفي بر سطح کلسترول داشته باشد در حاليکه اين تاثير را بر چربي مي گذارد. همچنين، خطر بيماري هاي قلبي عروقي را در افرادي که دچار اضافه وزن و چاقي هستند، کاهش مي دهد.

يک مطالعه نشان داد که رژيم کتوژنيک و مصرف غذاهاي کتو، به مدت 24 هفته، سطح گليسريد، کلسترول LDL  و گلوکز خون را در چند درصد از بيماران کاهش داد در حالي که در همان زمان، باعث افزايش سطح کلسترول خوب بدن يا همان HDL نيز مي شود.

5. پيشگيري از سرطان

مطالعات نشان مي دهند که نمونه رژيم کتوژنيک موفق باعث از بين رفتن سلول هاي سرطاني مي شود. يک رژيم غذايي شامل مصرف زياد غذاهاي فرآوري شده، التهابي و مواد مغذي کم، مي تواند سلول هاي سرطاني را تقويت کرده و باعث تکثير آنها شود. چه ارتباطي بين يک رژيم غذايي حاوي قند زياد و سرطان وجود دارد؟ سلول هاي سالم بدن، قادر به استفاده از چربي براي تامين انرژي خود هستند، اما عقيده  بر اين است که سلول هاي سرطاني به صورت متابوليکي قادر به استفاده از چربي به جاي گلوکز نيستند.

مطالعات و تحقيقات زيادي نشان مي دهند که رژيم کتوژنيک بر درمان سرطان و  ديگر مشکلات جدي در رابطه با سلامتي، تاثير دارد.

همچنين در کلينيک خوبشو بخوانيد : رژيم کتوژنيک چيست؟ + نمونه رژيم غذايي کتوژنيک

6. مبارزه با بيماري مغزي و اختلالات عصبي

در طول قرن هاي گذشته، رژيم هاي غذايي کتوژنيک براي درمان  اختلالات عصبي و اختلالات شناختي مانند صرع و علائم آلزايمر استفاده مي شده است. تحقيقات نشان مي دهند که قطع مصرف گلوکز همراه  با رژيم غذايي بسيار کم کربوهيدرات، باعث مي شود که بدن براي سوخت خود،کتون توليد کند.

اين تغيير مي تواند به کاهش اختلالات عصبي و اختلال شناختي کمک کند. مغز قادر است از اين منبع جايگزين انرژي، به جاي انرژي سلولي که معمولا در بيماران مبتلا به اختلالات مغزي کارآمد نيست، استفاده کنند.

7. اعصابي آرام با رژيم لاغري کتوژنيک

محققان بر اين باورند که رژيم غذايي کتوژنيک به بيماران مبتلا به اسکيزوفرني مي تواند کمک کند تا فرآيندهاي پاتوفيزيولوژيک از جمله توهم، توهم شنوايي، عدم تعادل و رفتار هاي غير قابل پيش بيني را به حد طبيعي برساند.

يک مطالعه نشان داد که نمونه رژيم کتوژنيک موفق منجر به ازدياد غلظت اسيد کينورنيک (KYNA) در هيپوکامپ و استرياتوم شده و در نتيجه باعث افزايش فعاليت هاي عصبي مي شود.

8. زندگي طولاني تر

در حال حاضر، شواهدي وجود دارد که يک رژيم غذايي با کربوهيدرات کم و چربي زياد، نسبت به رژيم غذايي با چربي کم، به داشتن زندگي طولاني تر کمک مي کند.

با تحقيقي که بر روي 135000 فرد بزرگسال از 18 کشور مختلف انجام شد، نشان داد که مصرف کربوهيدرات بالا با خطر بالاي مرگ و مير همراه بود، در حاليکه چربي کامل و انواع مختلف چربي، خطر مربوط به مرگ و مير را کاهش داد و چربي کامل و انواع چربي با بيماري قلبي عروقي، انفارکتوس قلبي يا با مرگ بر اثر بيماري قلبي، ارتباطي نداشت.

در واقع، مصرف چربي اشباع شده، ارتباط معکوسي با خطر ابتلا به سکته مغزي دارد، به اين معني که چربي هاي اشباع شده موجود در رژيم غذايي، بيشتر در برابر سکته مغزي از فرد محافظت مي کند.

غذاهايي که در رژيم کتو بايد بخوريم

اما چه غذاهايي در اين رژيم مجاز است و چه غذاهايي خوردن آن توصيه نمي شود.

غذاهايي که در رژيم کتوژنيک بايد بخوريم ، رژيم عذايي کتوژنيک

1. چربي هاي سالم

اکثر چربي هاي سالم حاوي کاربيد خالص صفر هستند، به خصوص انواع ذکر شده در زير که همگي در نمونه رژيم کتوژنيک اصولي يافت مي شوند. اين چربي ها داراي مزاياي سلامتي ديگري نيز مي باشند. چربي بايد در مقادير زياد و با هر وعده غذايي در طول روز مصرف شود.

چربي هاي سالم عبارتند از:

  • چربي هاي اشباع شده، چربي هاي غير اشباع و انواع خاصي از چربي هاي داراي حلقه هاي اشباع نشده (PUFAs)، به ويژه اسيدهاي چرب امگا 3. بهتر است همه انواع چربي ها را در رژيم غذايي خود قرار دهيد، مخصوصا چربي هاي اشباع شده در مقايسه با PUFAs.
  • روغن مايع، نارگيل سرد فشرده، ميوه خرما، روغن زيتون، دانه کتان، فندق و روغن آووکادو که در هر قاشق غذاخوري، کاربيد خاص صفر دارد
  • کره و روغن آب کرده که در هر قاشق غذاخوري، کاربيد خاص صفر دارد
  • چربي مرغ يا چربي اردک که در هر قاشق غذاخوري، کاربيد خاص صفر دارد.
2. پروتئين ها

پروتئين حيواني (گوشت، ماهي، و غيره) داراي کربوهيدرات بسيار کمي هستندکه در رژيم کتوژنيک خيلي مورد توجه قرار ميگيرند. شما مي توانيد آنها را در مقادير متوسط براي کنترل گرسنگي خود مصرف کنيد. به طور کلي، گوشت هاي چرب تر را به جاي گوشت هاي کم چربي انتخاب کنيد.

به عنوان مثال، ران و پاي مرغ نسبت به سينه مرغ، ارجحيت دارند، زيرا حاوي چربي بيشتري هستند.

  • گوشت گاوي که از علف تغذيه کرده باشد و انواع گوشت هاي پرچرب مانند بره، بز، گوساله، گوشت گوزن و ديگر جانوران شکار شده. مصرف گوشت پر چرب و گوشتي که با علف تغذيه شده باشد، بهتر است زيرا حاوي چربي هاي امگا 3 زيادي هستند. در هر 5 اونس، صفر گرم کربوهيدرات خالص دارند.
  • گوشت هايي مانند جگر سياه که در هر 5 اونس، حدود 3 گرم کربن خالص دارند.
  • ماکيان، از جمله بوقلمون، جوجه، بلدرچين، قرقاول، مرغ، غاز، اردک که در هر 5 اونس، صفر گرم کربوهيدرات خالص دارند.
  • تخم مرغ و زرده تخم مرغ که 1 گرم کربوهيدرات خالص دارند
  • ماهي، از جمله ماهي تن، ماهي قزل آلا، کولي، ماهي خاردار، سفره ماهي، ماهي خال مخالي، ماهي آزاد، ساردين و غيره که در هر 5 اونس، صفر گرم کربوهيدرات خالص دارند
3. سبزيجات غير نشاسته اي
  • همه سبزيجات برگ سبز، از جمله قاصدک يا چغندر سبز، کولارد (نوعي کلم)، خردل، شلغم، آرژول، کاسني تلخ، کاسني سالادي، اسکارول، رازيانه، کاسني قرمز، رومين (نوعي کاهو) ، گياه گوزن نر، اسفناج، کلم پيچ و چارد (نوعي چغندر) و غيره که در 1 فنجان، حدود 5/0 تا 5 گرم کربوهيدرات خالص دارند.
  • سبزيجات کريستالي مانند کلم بروکلي، کلم، کلم فندقي و گل کلم که در 1 فنجان، حدود 3 تا 6 گرم کربوهيدرات خالص دارند.
  • کرفس، خيار، کدو سبز، پيازچه و تره فرنگي که در 1 فنجان، حدود 2 تا 4 گرم کربوهيدرات خالص دارند.
  • گياهان تازه که در هر 1 تا 2 قاشق غذا خوري، نزديک به صفر گرم کربوهيدرات خالص دارند.
  • سبزيجاتي که کمي کربوهيدرات بالاتري دارند مانند مارچوبه، قارچ، ساقه هاي بامبو، جوانه لوبيا، فلفل دلمه اي، نخود قند، شاه بلوط آبي، تربچه، جيکما، لوبيا سبز، لوبيا چيتي، گوجه فرنگي که به صورت خام در هر يک فنجان 3 تا 7 گرم کربوهيدرات خالص دارند.
4. ميوه چرب

آووکادو که نصف آن، 7/3 گرم کربوهيدرات خالص دارد نيز بسيار در رژيم کتوژنيک توصيه مي شود.

5. ميان وعده هاي مجاز در اين رژيم غذايي
  • آب گوشت ( خانگي يا و پودر پروتئين) که در هر وعده، صفرگرم کربوهيدرات خالص دارد.
  • گوشت گاو يا بوقلمون که صفر گرم کربوهيدرات خالص دارند
  • تخم مرغ آب پز که 1 گرم کربوهيدرات خالص دارد
  • سبزيجات اضافي (خام و پخته شده) با سس خانگي که 0 تا 5 گرم کربوهيدرات خالص دارند
  • 2/1 آووکادو با برش هاي ماهي آزاد که 3 تا 4 گرم کربوهيدرات خالص دارند
  • گوشت خرد شده که در کاهو پيچيده شده است که 0 تا 1 گرم کربوهيدرات خالص دارد
6. چاشني هاي مجاز در اين رژيم
  • ادويه جات و گياهان که صفر گرم کربوهيدرات خالص دارند
  • سس تند (بدون شيريني) که صفر گرم کربوهيدرات خالص دارد
  • سرکه سيب که 0 تا 1 گرم کربوهيدرات خالص دارد
  • خردل خالص که 0 تا 1 گرم کربوهيدرات خالص دارد
7. نوشيدني هاي مجاز
  • آب که صفر گرم کربوهيدرات خالص دارد.
  • قهوه تلخ (سياه ) و چاي؛ اين نوشيدني ها را از مقدار متوسط تا مقادير زياد که بر قند خون تاثير نگذارد، مي توانيد مصرف کنيد که صفر گرم کربوهيدرات خالص دارند.
  • آب گوشت که صفر گرم کربوهيدرات خالص دارد.
برای تهیه این محصول کافیه به وبسایت خوبشو و تهیه رژیم لاغری 216 مراجعه کنید.
منبع : خوبشو

  انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 189

برچسب های مهم

تمامی حقوق متعلق به رژیم لاغری و رژیم غذایی خوبشو می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما